Τρίτη, Ιανουαρίου 04, 2005

Το blog των 5 ευρώ.

Τούτη η καταχώριση μου κόστισε 5 ευρώ. Κατέβαινα από το σπίτι μου στη στάση του λεωφορείου και είχα ντυθεί σαν κρεμμύδι με χοντρό μπουφάν, κασκόλ, σκούφο και γάντια. Στο δρόμο, κοντά στην Πηγάδα, συνάντησα κάποιον που από το πεζοδρόμιο με ρώτησε στα γαλλικά αν μιλάω φρανσέ ή ιταλιέν. Ήταν φτωχοντυμένος. Του απάντησα ότι ξέρω λίγα ιταλικά και τον πλησίασα πρόθυμα, ήταν από τις σπάνιες ευκαιρίες να κάνω εξάσκηση ή επίδειξη τα κουτσοϊταλικά μου. Από τις πρώτες στιγμές περίμενα πιο πολύ ότι θα μου γύρευε λεφτά παρά ότι θα μου ζητούσε πληροφορίες σαν τουρίστας και επιβεβαιώθηκα όταν μου έσκασε το παραμύθι πως ήταν Ιταλός και προχτές το βράδι τον λήστεψαν δυο Ρώσοι στο Πασαλιμάνι, του τα είχανε πάρει όλα, τα ρούχα, τα λεφτά, τα έγγραφα και όταν πήγε στην Πρεσβεία - ακολουθώντας μία σκηνική οικονομία - έλειπε ο πρόξενος σε συνέδριο στην Θεσσαλονίκη αλλά αυτός δεν είχε λεφτά ούτε για να φάει.
Συνήθως δεν χάφτω τις παραμύθες των ζητιάνων αλλά όσο μου έλεγε «τα κάλαντα» είχα αποφασίσει να του δώσω το μοναδικό χαρτονόμισμα, ένα πεντάευρο, που είχα μαζί. Με τούμπαρε.
Η αμυδρή υποψία αλκοόλ, τα τριμμένα ρούχα του και τα δόντια που έλειπαν από το στόμα του οδηγούσαν χωρίς κάποιο λογικό ειρμό στη σκέψη ότι είναι καιρό στο δρόμο – αν και αυτό δεν με ενδιαφέρει. Η μόνη απορία που μου δημιουργήθηκε κάμποσο αργότερα είναι το πώς καταφέρνει και βγάζει αρκετά ζητιανεύοντας στα ιταλικά και στα γαλλικά. ίσως θα επιστρατεύει κάποια νοηματική για τους άλλους.

ΥΓ 1: Στην περίπτωσή μου η τετριμμένη αξιωματική φράση «μάθε ξένες γλώσσες γιατί θα σου χρειαστούν» δεν επιβεβαιώθηκε.
ΥΓ 2: Θα πω την ιστορία στην καθηγήτριά μου των Ιταλικών για να αναπροσαρμόσει τα δίδακτρά της.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Πειραιώτη,
συνάντησα τον ίδιο άνθρωπο έξω από την Αγία Τριάδα, μου είπε ότι ήταν από το Λουξεμβούργο, τον λήστεψαν κλπ. ο πρόξενος έλειπε, κλπ. και έκανα πρώτης τάξεως εξάσκηση στα...
ΓΑΛΛΙΚΑ!
Φαντάζεσαι τι κοινωνική υπηρεσία προσφέρει ο άνθρωπος; Να πούμε στον Αγραπίδη να τον επιδοτεί για να εξασκούμαστε στα προφορικά;
Ιφιμέδεια

Aureliano Buendia είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Aureliano Buendia είπε...

Ειλικρινά δεν περίμενα να υπάρχει ένας τόσο ενδιαφέρων και εκκεντρικός τύπος στα μέρη μας! Ελπίζω να μη σας γλίστρησε κανά πεντάευρo στην τσέπη του, δεν εγκρίνω τις τόσο ακριβές διασκεδάσεις. Ως καλλιτέχνης του δρόμου πρέπει να είναι πρωτοπόρος στο είδος του, ελπίζω ο δήμαρχός μας να τον αντιληφθεί εγκαίρως, πρoτού πάει στο Λουξεμβούργο ή στην Ιταλία και αρχίσει να ζητιανεύει ως Έλληνας...

Ανώνυμος είπε...

Τον φιλοδώρησε ο καλός μου και έτσι δεν μπορώ να σου πω ακριβές ποσό. Πάντως μας έπεισε. Πολύ καλός performer όντως!
Παρεμπιπτόντως χτες ανακάλυψα το blog σου και μ'αρέσει!
Ιφιμέδεια

J95 είπε...

Κι εγώ. Κι εμένα.

Aureliano Buendia είπε...

Ευχαριστώ για τα σχόλια.
Iφιμέδεια, ωραίο όνομα.
J95, μήπως γνωριζόμαστε;

kukuzelis είπε...

Τον συνάντησα κι εγώ, στην πλατεία Χαλανδρίου, αλλά αρνήθηκα να τον φιλοδωρήσω. Τέτοιο αισχρό υβρεολόγιο για τους Έλληνες και την Ελλάδα, όπως αυτό που ακολούθησε, δεν είχα ξανακούσει. Στα γαλλικά. Και όσο άκουγε τον εαυτό του τόσο ερεθιζόταν. Όταν το σώμα του άρχισε να τεντώνει σιγά-σιγά σαν λάστιχο, τράπηκα, έντρομος, σε φυγή. Γραφικός; Δεν ξέρω. Ίσως να ήταν η μέρα του...