Τρίτη, Απριλίου 05, 2005

Έλεος

Δεν μπορώ άλλο. Τα έφτυσα. Έχω λυώσει. Δεν θέλω να ξαναδιαβάσω το γαμημένο το άρθρο, είμαι βλάκας, ανίκανος, τεμπέλης, σταρχιδιστής, φραπεδοφόρος ωχαδερφιστής. Είναι η δεύτερη φορά που πιάνω το καταραμένο το άρθρο που γράφω για μια γλωσσολογική εγκυκλοπαίδεια και ξέρω ότι θα το πάρω πάλι πίσω κι ότι ο γερμαναράς ο καθηγητής θα μου ζητήσει να το ξαναδιορθώσω. Στην αρχή μου είπε να το δώσω το άρθρο να το κοιτάξει ένας μητρικός ομιλητής της αγγλικής. Η αλήθεια είναι ότι το έδωσα μόνο σε μία φιλόλογο της αγγλικής που είχε κι ένα μεταπτυχιακό στην Αγγλία αλλά για περισσότερη ακρίβεια το έδωσα και σε μια ελληνοκαναδέζα, που όντας γεννημένη σε αγγλόγλωσσο περιβάλλον θα είχε έμφυτο το γλωσσικό αίσθημα. Κι όμως ο γερμαναράς δεν αρκέστηκε σε αυτό! Με ειρωνεύεται και μου ζητάει να το ξαναδώσω σε μητρικό ομιλητή της αγγλικής γιατί ο προηγούμενος δεν του έκανε. Απαιτεί να το μειώσω κιόλας! «Μα έχω υπογράψει στο συμβόλαιο να γράψω 4 σελίδες, είστε σίγουρος ότι θέλετε να το μειώσω;;;»

«Ναι, να το μειώσεις», μου απαντά, «δε μας νοιάζουνε τα βιογραφικά στοιχεία, μόνο το γλωσσολογικό έργο αρκεί.»

Καινούργιος μπελάς με βρήκε. Να πω ότι αρνούμαι το άρθρο (μιας και το δέλεαρ των 10 ευρώ δεν είναι μεγάλο και ήδη έχω χαλάσει 40 ευρώ σε βιβλία και φωτοτυπίες) δε γίνεται, θα εκτεθώ κι εγώ αλλά κι ο καθηγητής μου που μ’ εμπιστεύτηκε. Αυτός ο ψυχοβγάλτης νομίζει ότι είμαι από τα ψώνια που κάνουν κωλοτούμπες για να τους δοθεί η ευκαιρία για δημοσίευση κι έχει την εντύπωση ότι θα κάτσω να το ξαναγράψω το άρθρο. Όχι ρε, δεν είμαι το ψώνιο που λέει «σφάξε με αγά μου να αγιάσω» αλλά θα κάτσω να το γράψω το γαμημένο το άρθρο κι ο παθός μαθός.

16 σχόλια:

nina είπε...

Προμηθέα, κάτι αντίστοιχο περνάω και εγώ, αλλά με τα μαθήματα πιάνου. Μου πρότεινε φιλικό πρόσωπο μια συγκεκριμένη καθηγήτρια η οποία μου έχει κάνει τα νεύρα κρόσσια, άλλα επειδή μου την πρότειναν δεν μπορώ να αλλάξω καθηγήτρια...Το πιο εκνευριστικό όμως και για μένα και στην περιπτωσή σου είναι ότι φέρουμε εξολοκλήρου το μερίδιο της ευθύνης των επιλογών μας...!!!
Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα λοιπόν. Τι να σου πω, κουράγιο, κάποια στιγμή θα του αρέσει το άρθρο, θα το δεχτεί και τελος πάντων θα ξεμπερδέψεις. Και για να γίνει το πάθημα μάθημα, να μην ξαναμπλέξεις σε τέτοιες δουλειές!

Υ.Γ.Μα και εσύ ανθρωπέ μου για 10 ευρώ σπάς τα νεύρα σου?

evee είπε...

ρε συ Προμηθέα, ο Γερμανός το μιλάει τόσο γαμάτα το αγγλικό? Δεν του είπες πως το έδωσες το κείμενο σε native speakers?

μήπως είναι απλά αγάμητος?

Aureliano Buendia είπε...

@Νίνα: Δεν είναι τα 10 ευρώ, είναι η φάση όπου θεωρούν ότι σου κάνουν τιμή που σου αναθέτουν ένα άρθρο και ξέρουν ότι υπάρχουν ψώνια που θα πλήρωναν για να έχουν μία δημοσίευση.

@Eve: Αυτό με τα αγγλικά δεν το καταλαβαίνω. Έχει δίκιο στις παρατηρήσεις που κάνει αλλά αυτό με τη γλώσσα με έχει στείλει! Θα το δώσω το άρθρο στον Τόνι Μπλερ να το κοιτάξει. :-)

Tέτοιο "χώσιμο" μόνο στο μεταπτυχιακό μας το είχε κάνει ένας καθηγητής και μετά καταλάβαμε γιατί το ψείριζε: ήθελε να κάνει ανακοίνωση σε συνέδριο (κι εμείς το πληροφορηθήκαμε στο συνέδριο)...

Φοινικιστής είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
helion είπε...

μάλλον θα φταίει η καταγωγή μου - πιθανώς κάποιο εγγενές bug στο system >:), αλλά με τρόμο διαπίστωσα ότι το σχόλιο του Γερμανου μου φαίνεται λογικό. ιχχχ

Φοινικιστής είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Aureliano Buendia είπε...

Αυτόχθονα, αν κάτσω να παραθέσω τι μου ζητάει θα πέσει πολύ γέλιο. Αν προσπαθούσα ειλικρινά να απαντήσω στις απορίες του γερμαναρά θα έπρεπε να απευθυνθώ σε έναν συνάδελφό μας ο οποίος είναι 99 ετών τώρα που μιλάμε...

nina είπε...

Tell me about it! Φυσικά και υπάρχουν ψώνια που θα πλήρωναν για να δημοσιεύσουν. Περι εμού ο λόγος φυσικά που δουλεύω αμισθί σε μεγάλη εφημερίδα, γι'αυτό ακι δουλεύω αμισθί. Αφου ήθελα να γίνω Χατζηνικολάου καλά να πάθω!
Απο αυτά που διάβασα για τον συγκεκριμένο καθηγητή... το άτομο δεν πάει καλά! Μήπως πάσχει απο κανα Parkinson? Μπορεί βέβαια να είναι βιτσιόζος και να του αρέσει να σπάει τα νεύρα των άλλων!

lefty είπε...

"Ο Γερμανός γράφει γι'αυτό τα εξής: "This is not logical, as before the 10th century is also before the 17th century. "

Το σχόλιο είναι μεν πολιτικά ορθό, αλλά δεν παύει να είναι και εξαιρετικά βλακώδες. Με τη λογική του Γερμανού (όπως την αντιλαμβάνομαι) δεν έχει νόημα να τοποθετούμε χρονικά ένα ιστορικό γεγονός με ακρίβεια, διότι οπωσδήποτε έλαβε χώρα πριν από σήμερα. Άλλωστε ανέκαθεν το 50 και το 200 ήταν μικρότερα του 500, αν γίνομαι κατανοητός. Ποιος είναι αυτός ο Γερμανός ρε παιδιά;

Aureliano Buendia είπε...

Χίλια ευχαριστώ από εμένα και από τον αυτόχθονα. Φαίνεται πως δημιουργήσαμε ήδη ρεύμα συμπάθειας και προτείνω να μας κάνετε παρέα στην απεργία πείνας που σκέφτομαι να κάνω έξω από το Goethe Institut. :-)

Νομίζω πως και οι γλωσσολόγοι χρειαζόμαστε τον Γερμανό μας!

Sraosha είπε...

Συγγνώμην, να ρωτήσω με τον λέφτυν κι εγώ: ποίος είναι ο γερμανός;

Για να ξέρουμε εάν πρόκειται για σχολαστικό με καμένες λυχνίες, ή αν οι, ως γνωστόν, φυγόπονοι, στομφώδεις και τσαπατσούληδες Έλληνες έχουνε βάλει στο μάτι καναν άξιο άνθρωπο.

Αυτό το δεύτερο ενδεχόμενο βεβαίως το αποδυναμώνει το σχόλιο περί του περάσματος του χρόνου (και της ανάμνησης του πόνου;)

;-)

Aureliano Buendia είπε...

Η αλήθεια είναι ότι έχει κάποια δίκια ο άνθρωπος, δεν εξοργίζομαι με τα λογικά αιτήματα. Απλώς οι απορίες του είναι μερικές φορές βλακώδεις και μερικές φορές επιμένει. (Σύμφωνα με την άποψή μου- πάντα.)

Maiandros είπε...

Παιδιά δε γίνεται αυτό... Είναι σαν να περνάει φλας η ζωή μου στη Γερμανία διαβάζοντας τα σχόλια...
Η λογική του Γερμανού, και δη του Γερμανού ακαδημαικού, είναι "μπορώ να λέω ό,τι θέλω, αρκεί να φαίνεται λογικό". Οργάνωση λόγου να υπάρχει και όποιος αντέξει.
Όσο για τις αλλεπάλληλες διορθώσεις, το καλύτερο είναι όταν το Γερμανό τελικά δέχεται την πρώτη σου πρόταση, αφού έχεις πρώτα πάει μέσω Βλαδιβοστόκ. Εγώ αυτό το έπαθα με 2 κεφάλαια και συνολικό κόστος 3,5 εξάμηνα... Τώρα όμως νιώθω Χαιλάντερ!

Maiandros είπε...

Υ.Γ.1
Η συμπαράσταση είναι δεδομένη για σένα, προμηθέα, ακόμα και στην απεργία πείνας! Πολύ καλή ευκαιρία να ανέβω από την εσχατιά στην Αθήνα.
Υ.Γ.2 @ αυτόχθων:
Έπρεπε να του πεις ότι με την ίδια λογική μπορούμε να υποστηρίξουμε σε επιστημονικό άρθρο ότι η κινητή τηλεφωνία ακολούθησε χρονικά τη Γαλλική Επανάσταση.

Aureliano Buendia είπε...

Πάλι καλά που βρέθηκε κι ένας γερμανο-σπουδαγμένος να με καθησυχάσει , να μη νιώθω ελέφαντας. Άμα μου το ξαναγυρίσει πίσω θα σας κάνω update. Απελθέτω το ποτήριον... Φτου κακά.

Maiandros είπε...

Και για να χαλαρώσουμε λίγο: Έχεις δοκιμάσει να ξαναδώσεις το ίδιο άρθρο γράμμένο σε διαφορετική γραμματοσειρά; Κάτι τέτοια συνήθως τα αποσυντονίζουν τα Γερμανά.